Er zijn slechts drie manieren om de verkoop te verhogen:
1. Ten eerste kun je meer individuele verkoop halen.
2. Ten tweede, kun je grotere omzet per klant realiseren.
3. Ten derde, kun je vaker aan dezelfde klant verkopen.
Je moet voortdurend denken aan manieren om alle drie te doen!
Bedrijven die succes hebben in onzekere tijden, richten zich op echter helemaal op waarde voor klanten.
Wat wil de klant echt!
‘Dat doen wij al’ zegt u.
Denk daar nog eens over na!
Uit een onderzoek bij 362 bedrijven bleek dat: 69 % vond dat hun bedrijf gericht was op klanten. 80% dacht aan een ‘bovengemiddelde klantervaring’.
Slechts 8% van hun klanten was het daar mee eens.
Dat is nog eens een flinke kloof.
~ Stephen Covey
We moeten luisteren naar onze klanten en aandacht hebben voor winkeltrends en nieuwe technologieën. Dat alles in combinatie met een uitstekende service.
Door de opkomst van het internet hoeven consumenten hun luie zetel niet meer uit om te shoppen Ga naar buiten en doe inspiratie en ideeën op voor uw eigen zaak. Probeer nieuwe dingen uit, verras uw klanten, trek nieuwe klanten aan. Durf keuzes te maken, durf veranderen. Maar besef dat de winkel waar iedereen zich thuis voelt, niet meer bestaat. Wat wil u uitstralen, voor wie, en waarom? Hoe onderscheidt u zich van de concurrenten?
De winkel moet zich onderscheiden en in het straatbeeld opvallen, aantrekkelijk zijn zodat voorbijgangers zin krijgen om binnen te stappen. En als ze binnen zijn, moeten ze uw merk en uw producten kunnen beleven, kunnen zien, horen, voelen, ruiken zelfs. Uw winkelconcept moet een totaalconcept zijn dat er staat en bovendien aangepast is aan de eisen van de consument van vandaag.
Het totale plaatje moet kloppen, tot in het allerkleinste detail. Van uw etalage, tot de kleur op de muren en de kleding van uw personeel, van het design en de gebruikte materialen tot de muziek die er speelt en de winkeltassen waar uw klanten mee naar buiten wandelen. Alles aan uw winkel moet dezelfde boodschap overbrengen.
- Richt je op de belangrijke doelen.
- Zorg ervoor dat iedereen weet wat er gedaan moet worden om de doelen te bereiken.
- Houdt de score bij.
- Monitor regelmatig de voortgang.
Tot slot:
“Een ongeïnteresseerde klant bestaat niet!
Alleen klanten die NU niet geïnteresseerd zijn.”
Geinteresseerd? Info@modemanagement.nl
================================================================ Bestel in de webshop: ‘Online Kennismaken met het mode inkoopplan’ workshopKlik hier voor de kleine webshop!Investeer 59.50 euro (excl. BTW). Wanneer u besluit om een inkoopplan afspraak te maken dan is deze workshop GRATIS! d.m.v. creditering!Hoe wilt u uw omzet substantieel laten stijgen? Hoe wilt u uw marge substantieel laten stijgen? Hoe wilt u uw doorverkoop substantieel laten stijgen? Deze online workshop geeft u in 45 minuten het antwoord op veel van uw inkoopplanning vragen. P.S. Twijfel je of de workshop inkoopplanning wel iets voor jou kan zijn, neem dan gerust contact met me op. 06-54624509 Ik beantwoord je vragen graag. Cor van Laar |
super leuk verhaaltje!