Bron: Brian Tracy
‘Voordat je iets doet, moet je eerst iets anders doen.’
Voordat u de klant vraagt om een koopbeslissing te nemen, moet u een aantal basisregels aanraken. Elke poging om het verkoopproces tot een goed einde te brengen, zelfs als een van deze elementen ontbreekt, kan u de verkoop kosten. Leer hoe u de verkoop kunt verhogen met deze 10 effectieve afsluitvereisten.
Is uw product of dienst wenselijk?
Ten eerste moet de klant willen wat u verkoopt. De koopwens van de klant moet voldoende gewekt worden voordat u hem vraagt om een beslissing te nemen. De klant moet u duidelijk hebben verteld dat hij houdt van wat u hem heeft laten zien en hij moet de wens hebben geuit om van de voordelen van uw aanbod te genieten. Als u vóór dit punt een beslissing van hem probeert te krijgen, kunt u hem uitschakelen en de verkoop stopzetten.
Gelooft de klant in uw bedrijf?
Ten tweede moet de klant in uw bedrijf en in uzelf geloven. De klant moet u vertrouwen en ervan overtuigd zijn dat u en uw bedrijf de mogelijkheid hebben om uw beloften na te komen. In uw presentatie moet u de klant duidelijk hebben gemaakt dat u een solide en betrouwbare organisatie bent om mee om te gaan, zodat ze echt in uw bedrijf kunnen geloven.
Bron: Brian Tracy LEES VERDER>>>>>>